Games in Primary School - Dinternal

Games in Primary School

Games in Primary School

Language Games in Primary School

 

Ігри на розвиток навичок читання

Римівки

Навчіть дітей римівок, у яких часто повторюється звук, запланований до вивчення на цьому занятті, наприклад: A fat cat sat on a mat and ate a fat rat. Тільки коли діти вже впевнено та правильно її про­говорюють, дайте їм прочитати текст, зосереджуючи увагу на читанні слів, що містять комбінацію літер а та t (fat, cat, sat, mat, ate, rat).

 

Знайди мене

Попросіть учнів прочитати слова, написані на картках (word cards), та прикріпити (чи покласти) картки на відповідні предмети в класі.

 

Як тебе звати?

Попросіть учнів прочитати імена, написані на картках, та вибрати своє. Картку з іменем можна наклеїти на зошит.

Попросіть одного з учнів побути «вчителем» ‑зайняти ваше місце, наосліп вибрати картку з іменем одного з учнів та прочитати її.Обраний стає новим «учителем». Повторіть гру кілька разів.

 

Піжмурки

Учні грають у парах. Із заплющеними очима один учень навмання вказує на якусь літеру алфавіту (наприклад, у робочому зошиті Alphabet Fun).Потім він має розплющити очі й назвати літеру, на яку вказав (наприклад, А).Інший учень має назвати слово, що починається з цієї літери. Пограйте кілька разів із цілим класом, а потім спробуйте заохотити дітей грати в парах чи маленьких групах без вашої допомоги.

 

Уявні літери

Поділіть учнів на групи по п’ять-шість осіб і попросіть їх стати одне за одним обличчям до дошки. Перший учень у кожному ряду отримує маркер чи крейду, щоб писати на дошці. На спині кожного учня, котрий замикає ряд, пальцем «напишіть» літеру. Учні мають «читати» літери тільки за відчуттями й «передавати» їх далі, «пишучи» на спині однокласника, який стоїть попереду ‑аж поки літера не «дійде» до першого учня, а той має написати її на дошці. Аби пожвавити гру, після кожного раунду міняйте учнів місцями, щоб усі діти мали змогу написати літеру на дошці.

 

Бінго

Прикріпіть на дошку або напишіть усі літери, які діти вивчили. Попросіть їх написати в своїх зошитах будь-які 4 літери в стовпчик .Називайте літери в довільному порядку. Кожен учень має закреслювати в своєму списку літери, які ви називаєте. Той, хто перший закреслить усі літери, виголошує «Бінго!».

Учні знову пишуть будь-які 4 літери. Учень, котрий виграв у попередньому раунді, йде до дошки й називає літери в довільному порядку.

Починайте використовувати цю гру якомога раніше – щойно діти засвоять 6‑8 літер.

 

Комарики

Напишіть кілька літер на дошці та обведіть їх кружечком. Домалюйте хоботок та крильця, щоб зобра­ження нагадували комах. Запросіть двох учнів до дошки та дайте кожному «мухобійку» ‑згорнуті в трубку аркуші. Називайте літери, і хай учні «б’ють комариків», щойно почують та знайдуть літеру на дошці. Учень отримує бал за кожен вдалий «удар», який він зробить раніше за суперника.

 

Хрестики-нулики

Намалюйте на дошці поле для гри. У кожному квадраті напишіть цифру ‑від 1 до 9.Розподіліть учнів на 2 команди. Вирішіть, яка команда грає хрестиками, яка – нуликами.

Починає гру команда хрестиків. Вони вирішують, із якого квадрата починати гру, і називають від­повідну цифру. Вчитель називає слово по літерах (не показуючи картку з написаним словом).Учні

мають зрозуміти, яке слово називає вчитель, та чітко його вимовити. Якщо відповідь правильна, вчитель показує слово-картку й ставить відповідну позначку (нулик або хрестик) у квадрат, який вибрали учні. Черга переходить до другої команди, і так аж поки одна з команд не заповнить три квадрати поспіль (горизонтально, вертикально або по діагоналі).

 

Ігри на розвиток навичок письма

 

Калейдоскоп

Поріжте кольоровий папір на дрібні шматочки різної форми на попросіть дітей скласти літеру, наклеюючи їх на сторінку зошита.

 

Викладання слів

Використовуємо дрібні предмети (сірники, горішки або квасолю) для викладання літер чи слів на парті. Літери або слова, що їх мають викласти учні, спочатку називає вчитель. Потім можна пере­класти повноваження на когось із учнів, щоб той диктував класу літери / слова. Наступним кроком може бути робота в парах.

 

Зображаємо літеру тілом

Стоячи, сидячи або лежачи (якщо в класі є килим), діти індивідуально чи в парах / групах відтворю­ють контури літер за допомогою рук, ніг, тулуба.

 

Манка на таці

Насипте тонкий шар манки на всю площу таці. Попросіть дітей по черзі підходити та «писати» пальчи­ком літери чи слова на манці. Ця вправа додає ігровий елемент у навчання та сприяє активізації нервових закінчень на пальчиках.

 

Водяне письмо

Поділіть учнів на дві команди. Покажіть картку зі словом одному учневі з команди, щоб він / вона написали його на дошці «водою» – намотаною на пальчик вологою серветкою чи невеличким клап­тиком тканини. Після того як слово повністю написано, команда має назвати його. Друга команда спостерігає й погоджується або ні з першою командою. Учні першого класу пишуть повільно, а вода швидко висихає – тож це додає інтриги.

 

Біжи, читай, диктуй, пиши!

Робота в парах або в командах. Завдання: дістатися до дошки, на якій написано слова (чи до місця, де покладено картки зі словами), запам’ятати чергове слово, повернутися назад та продиктувати по літерах своєму партнерові чи команді.

 

Допиши літеру

На дошці чи в зошиті учні дописують пропущені літери в уже відомих словах.

 

Письмо на спині

Учні «пишуть» літери пальчиком на спині партнера, а той має здогадатися та назвати «написану» букву. Далі можна ускладнити завдання – попросити дітей «писати» цілі слова.

 

Розпізнавання літер

Учень стає перед класом обличчям до дошки, спиною до класу, та «малює» в повітрі літеру, а клас має здогадатися, яку саме. Той, хто перший вгадав, іде до дошки показувати свою літеру.